Triggerpointtherapie

Triggerpoint Therapie

Triggerpoint-therapie is een wetenschappelijk onderbouwde en in de praktijk aangetoonde methode om pijnklachten te verminderen en/of op te lossen.  Het is een massagetechniek waarbij door middel van korte, diepe strijkingen over een spier, triggerpoints (‘spierknopen’) worden losgemaakt.

Triggerpoints zijn micro-verkrampingen in spieren die aanvoelen als pijnlijke verhardingen en die het overige deel van de spier op te grote spanning houden. Ze kunnen ontstaan door overbelasting, bijvoorbeeld door stress, een ongeluk, vaak herhaalde bewegingen of verwondingen. Als zulke triggerpoints te lang blijven bestaan wordt de functie van de spier aangetast. Wanneer je flinke druk op een triggerpoint geeft, kan dit een uitstralende pijn opwekken in een ander deel van het lichaam.

Triggerpoints kunnen de oorzaak zijn van hoofdpijn, pijn in de nek, kaak en onderrug, schouder, pols, heup, knie en enkel, maar ze kunnen ook klachten veroorzaken zoals duizeligheid, oorpijn, sinusitis en tintelingen in handen en voeten. Zelfs fibromyalgie kan zijn oorsprong hebben in triggerpoints.

Topsporters masseren is ook topsport
21 maart 2018 / Reacties uitgeschakeld voor Topsporters masseren is ook topsport
Interview met Jos in Massage magazine
4 maart 2018 / Reacties uitgeschakeld voor Interview met Jos in Massage magazine
Een mystery client op de massagetafel voor triggerpoint therapie!
12 mei 2016 / Reacties uitgeschakeld voor Een mystery client op de massagetafel voor triggerpoint therapie!